fredag 22 maj 2009

Jag borde ha klarat mig själv.

Spridda utdrag från förmiddagens underklädsshopping med Maken som ofrivilligt smakråd:

Maken: Är den bekväm?
Mamman på väg: Japp.
Maken: Då är den _jättefin!!_ *med entusiastisk röst, vid upprepade tillfällen*

Maken: Hmmm. Brittisk. Laxrosa och brittisk. Får mig att tänka på "Yes, Minister". Den rundar av dig himla snyggt.

Maken: Den var somrig! Lite tysk, sådär. Bierstube.
Mamman på väg: Ska jag klippa av rosetterna tycker du?
Maken: Det gör du _precis_ som du vill. De kommer att ramla av i första tvätten i vilket fall som helst.

Maken: Hemvävd. Knypplig på nåt sätt. Det där *pekar på helt vanlig microfiberspets* är väl nåt knypplat?


Svettigt var det, på alla sätt, och Storebror tyckte vi skulle skippa underkläder och åka på chartersemester för pengarna istället. Nästa gång, Storebror. Nästa gång.

3 kommentarer:

Dammråttan sa...

Haha! Ja han verkar klok din son ;)

-ME- sa...

"Den rundar av dig himla snyggt." hade renderat en fet högerkrok i det här huset kan jag ju tala om. *s*

Mamman på väg sa...

Dammråttan Han är klok. Han vll till Tunisien. Vet inte vilket som i honom, just nu, är det mest framträdande.

-ME-: Jag blev lite... rörd. *s* Han ansträngde sig verkligen...