fredag 15 maj 2009

Tro inte allt jag säger.

Tro inte allt någon människa säger. Det är din rätt och ditt ansvar att tänka själv.

Lita på din Gud. Du finns för att Han ville ha dig. Han vill ha dig nära. Han väntar ivrigt på att se dig närma dig. Känner du Hans blick på din rygg? Det är Hans längtan som bränner, som viskar: "Vänd dig om! Jag är här. Jag vill se dig i ögonen och viska ditt namn. Jag väntar tills du kommer."

Löftet gäller nu, inte bara sedan: Liv med Gud, med Skaparen som gav dig livet, med Befriaren som älskade dig in i döden och som uppstod för att visa vägen, med Livgivaren som andas i dig, som berättar sanningen med varje andetag.

Ta din plats i Hans famn. Värm dig i mantelvecken. Ta livet i anspråk - det är ditt.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Dina ord åker som vanligt rakt in i hjärtat och du formulerar dig fantastiskt och jag är glad för att jag får läsa det du skriver.
För Gud ville ditt liv, och mitt. Det är nog att veta.

Abigail sa...

Det var fint att läsa. Jag behövde det. Tack!