lördag 18 april 2009

Doktor K

hörde i luren hur det var, och jag hade kvar förmågan att förklara klart och redigt, så hon missade inget. De blågröna kapslarna har återinträtt i min tillvaro, och jag är så glad och lättad över det att man kunde tro att de inte behövdes. Biverkningarna har dundrat in med full kraft, så jag har sovit hela eftermiddagen, men tankarna är snälla och orden också.

Jag är jag igen. Jag, med tillsatser. Utan tillsatser? En aning av någon annan, oberäknelig, skör och rakbladsvass samtidigt, med en rejäl dos smärta avsatt för såväl mig själv som andra. Utan hud, på höga klackar, med vingliga ben, ständigt på väg att trilla omkull i gruset. Nu kan man hålla om mig om man vill. Om man inte vill överlever jag ändå, tror jag.

5 kommentarer:

helene sa...

Jag håller om dig. Så varsamt men ändå nära som det bara går, håller jag om dig.
Bra att Doktor K förstod.

NenNa sa...

Jag håller om jag med. Tänker på dig!

Emelie sa...

Jag vill hålla om dig, viska sådana där viktiga ord som bara kan viskas då när man håller om någon. De där orden om att livet inte är lätt, men det går ändå på något sätt och Gud är med. Gud är med hela tiden!
STOR kram till dig!

Hosanna sa...

Utan hud på höga klackar... så många vi är som vandrar så... skört, jobbigt och stundtals vackert...

Anonym sa...

Tänker på dig. Ber för dig! Tycker om dig! KRAM