söndag 23 november 2008

Lotte utmanar frikostigt


och jag hänger på. Sju vardagsdetaljer om mig -jag undrar om ni vet om dem redan?

* Jag har ett rätt stort bekräftelsebehov, som jag ibland lyckas dölja riktigt bra.

*Jag äter gärna glass i bilen. Då känns det som om man är på äventyr fastän man bara skulle till apoteket.

*Jag sover helst väldigt, väldigt nära den jag sover bredvid. När han inte riktigt har samma syn på kroppskontakt i sömnen kan det bli... besvärligt.

*Jag älskar att bada utomhus.

*Mina två favoritstunder på dagen är morgonfika på jobbet klockan nio, och att hämta på förskolan/ fritids klockan när som helst.

*Anledningen till att jag glömmer att gå ur duschen på morgonen brukar vara att jag i tankarna rekapitulerar de viktigaste samtalen från dagen som gick.

*Jag somnar om jag lyssnar på talböcker, och lkan inte låta bli att sjunga med om jag lyssnar på musik i hörlurar. Ytterligare en detalj som tenderar att bli lite besvärlig.

Precis som Lotte utmanar jag alla som vill, mest för att jag är så vansinnigt nyfiken. (Var det måhända en åttonde detalj?) Lämna en kommentar om ni nappar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

kul att läsa dina svar! Gillar det där med äventyrsglassen i bilen :)

och jag kan inte heller vara tyst när jag lyssnar på musik - med eller utan hörlurar

Dammråttan sa...

Vilka härliga vardagsdetaljer! Får se om jag nappar. Återkommer i så fall. Måste klura lite och just nu ska jag iväg.

Mamman på väg sa...

lottebloggar: Vi skulle kanske ta reda på vad vi mer har gemensamt? :D

Dammråttan: Väntar med spänning!