måndag 15 december 2008

Inget blev som planerat

på jobbet idag. Mentalt har jag i flera dagar varit på väg någon helt annanstans än där vi hamnade till slut, men det gick också bra.

På en skola hamnade jag den här måndagen -och ingenting fungerade av sig självt. Allt hände samtidigt, och resultatet blev att inget hände alls. Väl hemma på Arbetsplatsen igen (ja jag är medveten om paradoxen i ordvalet) så var jag alldeles trött.

Om jag var barn... Om jag var barn och inte visste vad jag skulle göra, vem jag skulle arbeta med och vad det syftade till, vem som för stunden var min lärare och vilket utrymme jag skulle vistas i, då skulle jag bli tokig. Jag skulle bli tokig, eller så skulle jag anpassa mig. Integrera den nya verkligheten med min person, och leva som om den vore norm. Vad gör det med en liten människa?

1 kommentar:

Emelie sa...

det gör ganska mycket med en liten människa, been there, done that. Min skola skulle mögelrenoveras när jag gick i åk 2. Men jag blev ganska vanlig ändå ;)
Hoppas du får en lugnare fortsättning på veckan! Kram.