lördag 6 september 2008

Bio och bonusbarn

Dagen har varit fin. Jag sov dåligt, nästan inte alls, efter en tankeintensiv gårdagskväll. Ryggen gjorde ont och barnen tyckte att vuxensängen var den skönaste i huset. Inget nytt under solen, alltså, men det har gjort att jag har kunnat smyga undan idag också, försöka sova och sträcka ut ryggen, och samtidigt tänka färdigt tankar som behöver tid att tänkas färdigt. Tack alla barn, och Maken, för att ni lever på även när jag mest försvinner och funderar.

Wall-E på bio rekommenderas av oss allihop, tror jag; Fin kärlekshistoria, tankeväckande dystopi med hopp om livet. Och grymt rolig förfilm.

Grannpojken sover över. Han tog med sig sitt lördagsgodis och väntar ivrigt på att jag skall dela det på tre barn -på något sätt är det så med godis: Det blir bättre när man delar det. Kanske inte bara godis, när jag tänker efter.

Inga kommentarer: