fredag 6 februari 2009

Vad är sex?

frågade Lillebror från baksätet. "Inte en siffra utan nåt annat sex."
Maken baxnade och flämtade och började prata förvirrat om silltillställningar. Mamman, på väg från det dolda skrattet till allvaret, sade som det var.

"Men det är ju _snällt_!" hojtade lillebror förvånat.

Då kom den, predikan:
"Det är bara snällt om den andra har gått med på det, bara så du vet det, Lillebror. Om den andra inte har gått med på det, då är det jättedumt, och då blir det toalettdopp och finkan."

Här följer min slutsats, från passagerarsätet fram:

Blommor och bin- Check.
Våldtäkt- Check.
Påföljder- Jobba vidare.
Sill- Undvik i sammanhanget.

9 kommentarer:

Emelie sa...

Dagens skratt så här dags på förmiddagen, det bådar gott för resten av dagen. Och hur fick ni in sill i sammanhanget?

Anonym sa...

*rotflmao* Bra jobbat, just det där med vilja och våld får man börja med tidigt. Något av det första jag lärde Lilla R att säga var "Stopp, du får inte GÖRA så mot mig!". HON tror att vi nöter den kommentaren för att hon ska kunna använda den mot storebror. Verkligheten hoppas jag hon aldrig behöver begripa.

Mamman på väg sa...

Det var min _mycket_ pryda man som försökte vilseleda med "sillsexa"... *asg*

Mamman på väg sa...

-ME-: Precis. Allt för barnen, typ... :/

helene sa...

*asg* Tack för att vi fick dela det med dig! Frågande barn och pryda fäder är en oerhört roande kombination. För oss andra.

Anonym sa...

Instämmer med Helelen. Tack för dagens skratt!

Anonym sa...

*haha*

Dammråttan sa...

Helt enkelt underbart :)

Mamman på väg sa...

Alla: Så lite. Jag ska låta ert tack sprida sig, på något sätt, till bröderna i det gula huset som knarrar.