torsdag 8 januari 2009

Nä nu tar vi

lite Lillebror.
Citat i urval:

(mitt i natten till den nakna Mamman, på väg till köket för att dricka vatten)
Jag följer med. Jag vill se på dig bara. Du är så fin så jag inte kan hålla motståndet.

(helt apropå)
Om man skall klättra på väggarna måste man ha väldigt långa naglar.

(med anledning av att han fått veta att morfar är så sjuk att han ibland säger saker som han inte menar)
Jag vill inte rita en teckning till honom. Han säger att den är ful, för han tycker att den är fin.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men lille söte! Hur rart var inte det där? Fast rita till morfar tycker jag han ska göra ändå. Du och jag och han vet ju att morfar kommer bli glad, även om glappet i morfars hårddisk gör att det kan komma ut fel saker ur munnen...

Mamman på väg sa...

Jodå, och det är OK med hårddisken igen, tillochmed, och det har Lillebror sett med egna ögon. Själv gillar jag den om väggklättrandet bäst -den växer varje gång man läser den. :)

Ullet sa...

*ler* att bli följd till köket nakenfis för man är så fin, det var väl väldans trevligt eller hur? *ler stort*

Mamman på väg sa...

Ullet: Joråvars. Villkorslös kärlek kallas det, tror jag -för du skulle se mig naken!! Eller, nä, förresten, när jag tänker efter...